2013. február 22., péntek

Szívem csücske: miért pont a Vaszati?



Mindig is vonzottak a határterületek. Eldönthetetlen volt, hogy reál, vagy humán beállítottságú vagyok. Egyformán kedveltem  a kémiát és a történelmet, végzős matematika-kémia tanár szakos hallgatóként diplomamunkámat is kémiatörténetből írtam. Közel kerültem a pszichológiához is, vonzott az emberek lelkének rejtélye – a sajátom is. Foglalkoztatott, hogyan tudjuk magunkat kifejezni az általunk viselt ruhákkal, színekkel, kedvenc tárgyainkkal, környezetünk alakításával.
Babázás helyett lakásokat, településrészeket terveztem, hozzájuk családokat és elképzeltem,  hogyan élnek itt. Már akkor is összetartozónak, egységnek éreztem az otthont, a lakókörnyezetet a benne élőkkel. Nem gondoltam, hogy véletlenül sodródtak oda. A véletlenekben természettudományos alapon is régóta nem hiszek, sokkal alaposabban és részletesebben kimunkált a világunk annál, minthogy ilyesmi megengedhető legyen benne! Már akkor is látszott számomra, hogy minden mindennel összefügg.
Először a Feng Shuival ismerkedtem meg. Önigazolás volt, mennyi minden mögöttes tartalom van egy lakásban, mi mindent mutathat meg egy élettér és hogy mindennek van jelentősége. Itt tanultam meg azt is - ami azóta még inkább megerősödött bennem - mennyire fontos, hogy csak jó állapotú és számunkra kedves tárgyakkal vegyük körül magunkat. Ebben rögtön ellentmondásba is ütköztem a Feng Shui által javasolt, a kínai kultúrára jellemző - és számomra teljesen idegen - energetizáló tárgyak miatt. Legjobban azonban a „foltszerűség” zavart: nem lehetett tudni, hogy egy-egy életterület, mint a párkapcsolat, vagy az egészség miért pont az adott égtájhoz tartozik, az égtájak pedig nem kapcsolódtak egymáshoz.
Jógatanáraimtól tudtam meg, hogy létezik a térrendezésnek védikus módja is, Vaszatinak hívják. Amikor megismerkedtünk, rögtön tudtam, hogy Ő az, Őt kerestem! A több ezer éves Védákban leírt tudomány, a Vastu természettudományos hátterét egy német fizikus, Marcus Schmieke tárta fel kutatócsoportjával. Egységes, a Nap járása és a Föld mágneses mezeje által meghatározott energiaáramlás mutatkozik meg benne minden élettérben. Ennek megfelelőek a tulajdonságai is az adott területen belül. A Vaszati célja ennek az energiaáramlásnak az eredeti,  harmonikus, természetes állapothoz való közelítése.
És hogy mi köze mindehhez Elvisnek? Hamarosan az is kiderül...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése